Hem

Neijing skolan

Neijing skolan är knuten till den internationella organisationen ”Asciacion hispanoamericana de Acupuntura y Tradicion oriental Beijing 84”, som lyfter fram den Traditionella Kinesiska Medicinen och nya forskningsresultat genom internationella kongresser.

Qibo Skolan

QiBo skolan är en del av den internationella skolan/utbildningen Neijing, som grundades 1972 av läromästare Dr. José Luis Padilla Corral. Skolan är idag etablerad i många länder i Europa, Sydamerika samt i New York. Huvudskolan heter Tian och ligger i Spanien.

Mer om Qibo skolan

QiBo skolan i Sverige drivs av Anne-Cathrine Hansson och undervisningen är huvudsakligen förlagd till helger. Det ges utbildning i Traditionell Kinesisk Medicin enligt gammal österländsk filosofi och olika behandlingsformer från denna tradition.

Fortsätt läsa